10.12.2016
Дойде време за кулминацията в „Твоят шрифт" - конкурса на Списание 8 и „Тайпдепо"! В надпреварата се включиха 8 автори на букви с над 20 авторски шрифта.
Победителят Кирил Семков имаше шанса проектът му да попадне в ръцете на Александър и Вероника от „Тайпдепо". Те го превърнаха в пълноценен шрифт с цели 4 начертания, който в чест на надпреварата получи названието Ossem. Начертанията са Regular, Rust (подготвен със съдействието на Васил Кателиев), Rough и Rounded.
Ossem вече е завършен и достъпен за свободно изтегляне!
В избора на победител се присъедини и Кирил Златков, друг безспорен авторитет в графичния и шрифтов дизайн. Александър и Вероника от "typedepot", без да се замислят, се включиха безвъзмездно в инициативата и превърнаха дизайна на Кирил Семков в работещ шрифт с цели 4 начертания. Технически помогна и Васил Каталиев, който участва в направата на някои от начертанията.
Интервю на Борил Караиванов (организатор на Typofest) с победителя Кирил Семков
Б.К.: Кириле, представи се накратко!
Кирил Семков, победител в конкурса: Родом съм от гр. Враца, където завърших средното си образование в СОУ „Отец Паисий“ с изобразително изкуство. Чертаехме букви на милиметрова хартия, рисувахме запазени знаци, правехме опаковки, макети и много други. Бакалавърската си степен завърших в Русенския университет "Ангел Кънчев", специалност „Промишлен дизайн“.
Б.К.: Кога и как се заинтересува от шрифт?
К.С.: Още от хлапе се заглеждах по запазените знаци на Стефан Кънчев, както и по буквите. В средното училище загатнахме за чертане на букви. В бакалавърската степен в Русе при доц. Венелин Молнар се запознах с основите в шрифтовото изкуство, с това, че съществуват различни кирилици и специално българската форма. Кирилизирахме шрифтове само с латинска азбука и ги генерирахме до напълно работещи с коректна разрядка. Занимавахме се още с плакат, визуална идентичност, макети и много други.
Последва преместване в София. Посетих първия Typofest. Това възбуди интереса ми и след като разбрах, че в Художествената академия има магистърска програма по шрифт, реших да кандидатствам. Изпита за незавършили академията беше представяне на портфолио и събеседване. Аз представих табла с лични проекти за запазени знаци, плакати, кирилизирани за лични цели шрифтове.
За моя огромна радост ме приеха! Като завършил бакалавърска степен на различно място от НХА, ми беше назначен допълнителен, индивидуален семестър с цел запознаване и наваксване на 4-те години от специалност „Книга и печатна графика“. Посещавах часове предимно по шрифт и в четирите випуска при доц. Илия Груев и проф. Тодор Варджиев. Редом с това се запознавах и с творчеството на Васил Йончев. Книгите му „Шрифтът през вековете“ и „Книгата през вековете“ бяха заниманията ми в събота вечер!
Б.К.: Каква е предисторията на шрифта Ossem?
К.С.: Заедно със студентите от II курс по дисциплина „Шрифт“ трябваше да направим работещ, гротеск шрифт, ръководени от доц. Груев. Заех се с тази задача, като сметнах, че ще е от полза за бъдещата ми тогава дипломна работа – авторски шрифт в повече начертания (осем, десет черноти + курсив).
Като дизайнер бях учен да решавам проблеми и да набелязвам такива. В случая – с българската форма на кирилицата. Проблемът, който забелязвах при доста колеги дизайнери, беше ниската запознатост с проблема от една страна, а от друга – липсата на шрифтове с правилна българска кирилица, която да им свърши работа. Не само дизайнери, но въобще хора, които набират текст на компютър, много често оставят шрифта по подразбиране за техните документи и пр. Именно там виждах проблема и мечтаех да направя наборен шрифт в 8-10 начертания за свободно сваляне и комерсиално ползване, който да запълва тези пролуки.
След множество корекции от доц. Груев разполагах с почти завършена кирилица, латиница и цифри. Лични причини обаче ме накараха да прекъсна обучението си в Художествена академия. Шрифтът остана само във векторни криви. Не успях дори да го „вкарам“ във FontLab. Тогава Списание 8 обяви конкурс за авторски шрифт, впоследствие буквите ми спечелиха и с помощта на Typedepot се роди шрифтът Ossem.
Може да го изтеглите от: http://www.typedepot.com/fonts/ossem
Източници: Списание 8, Typedepot, Typofest
03.11.2014
За разлика от Apple и Microsoft, Google променя визуалния си език относително често и никога не е достигала до пълно единство между интерфейсите на продуктите си. Имайки предвид колко много са те, това е доста трудно, но мрачните времена на Android 1.6 и меко казано – ужасният дизайн на уеб услугите от това време, безвъзвратно отмина. Матиас Дюарте направи огромен скок напред с Holo, но още с появата на Google Now бе ясно, че това е новата насока на Google. По нея работи нов дизайнерски екип, в сърцето на който е екипът на култовия мейл клиент за Mac и iOS Sparrow. Без да ангажираме читателите си със своето мнение, смятаме, че Material Design е най-добрата интерфейсна промяна на Google досега.
19.02.2014
If you study architecture or you'r an admirer of this topic the new building of the school of architecture at Bond University in Queensland, Australia will definitely grab your eye.
This amazing building is a strange and beautiful mix of concrete, wood and glass. It was designed by London studio CRAB, and the main actors in the project Robotam Gavin and Sir Peter Cook.